از کجا بفهمیم توپ والیبال اصل است

یکی از محبوب‌ترین ورزش‌های دنیا والیبال است که در کشور ما هم علاقه‌مندان زیاد و پر و پا قرصی دارد. انتخاب یک توپ مناسب و اصل اولین قدم برای شروع والیبال است. اما از کجا بفهمیم توپ والیبال اصل است؟ برای این منظور لازم است قبل از هر اقدامی اطلاعات جامعی از توپ مناسب والیبال کسب نمایید تا خرید مناسب را تجربه کنید.

توپ والیبال چرمی pvl5500- اسپورتینو

انواع مختلفی از توپ‌های والیبال

در ادامه به معرفی ویژگی ها و مشخصات بارز هر یک از انواع توپ های والیبال می‌پردازیم

  • توپ‌های سالنی

بر اساس استاندارد‌هایی که توسط فدراسیون جهانی والیبال برای طراحی و تولید تعیین شده است، می‌توان برای ساخت و تولید توپ‌ها از چرم طبیعی، مصنوعی و همچنین لاستیک بهره برداری نمود. به طور معمول برای راحتی بازیکنان جهت ضربه زنی در محیط‌های بسته و سالنی در ساخت توپ‌ها از رویه‌ای نرم استفاده می‌شود. این توپ‌ها به مراتب در مقایسه با توپ‌های والیبال غیر سالنی و ساحلی از وزن کمتری برخوردارند.

  • توپ ‌های غیر سالنی یا ساحلی

در ساخت توپ‌های غیر سالنی یا ساحلی نیز از متریال‌های مختلف استفاده می‌شود. این توپ‌ها در مقایسه با توپ‌های سالنی سایز بزرگتری دارند و به نسبت مدل‌های سالنی فشار باد داخل آن‌ها کمتر است. رویه‌ای توپ‌های غیر سالنی یا ساحلی به مراتب ضخیم‌تر هستند چرا که در شرایط غیر قابل کنترل سالن‌های ورزشی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این توپ‌ها خاصیت ضد آب دارند و در مقایسه با توپ‌های والیبال سالنی وزن بیشتری دارند.

نحوه تشخیص توپ والیبال اصل

شرکت‌های زیادی در تولید توپ‌های والیبال فعالیت دارند که برای نمونه می‌توان فروشگاه ورزشی اسپورتینو را به عنوان یک تولید کننده انواع توپ ورزشی، لوازم ایروبیک و آمادگی جسمانی، لوازم رزمی و ورزش های توپی معرفی کرد. تولیدات این کمپانی‌ از کیفیت زیادی برخودار است و توانسته است در لیگ‌های معتبر مسابقات داخلی و خارجی جایگاه بالایی را به تولیدات خود اختصاص دهد.

چنانچه قصد خرید انواع توپ والیبال را دارید و به دنبال نمونه اصل آن هستید، تنها کافی است دو نوع توپ مختلف را در دست گرفته و با توجه به میزان نرمی توپ، جنس توپ، نحوه حرکت توپ و حالت اتصال قسمت‌های توپ به یکدیگر مانند نحوه چسب شدن قطعات و نوع دوخت (کوک) می‌توانید به اصل بودن آن‌ها پی ببرید. یکی از مشکلاتی که در زمان خرید توپ والیبال اصل مورد توجه قرار می‌گیرد شماره بارکد و کشور سازنده آن است که باید به آن توجه داشت.

توپ والیبال طرح میکاسا سایز 5 pvbr5 mks- اسپورتینو

روش‌ های تشخیص توپ والیبال اصل

ساختار توپ‌های ساحلی و چمن با توپ‌های مخصوص سالن متفاوت می‌باشد. پس از آنکه آگاهی لازم از برند مناسب را کسب کردید لازم است تا با توجه به هدف استفاده، سایز توپ خود را انتخاب نمایید. هر چه محصول محبوب‌تر و عمومی‌تر باشد از نظر اقتصادی تولید نمونه تقلبی و غیر اصلی آن منطقی‌تر خواهد بود. به طور کلی با توجه به موارد ذیل می‌توانیم از کجا بفهمیم توپ والیبال اصل است.

  • شماره بارکد و کشور سازنده

برای تشخیص توپ والیبال اصل ساده ترین راه بررسی بارکد آن است. به طور کلی بارکد در توپ‌های اصل به صورت مرتب و خوانا درج شده است. در صورتی که در محصولات فیک، نوشته‌ها ناخوانا می‌باشد و اغلب با چسب پوشیده شده و یا بارکد به صورت دستی درج شده است.

  • رنگ توپ و نوشته‌های روی آن

توپ والیبال اصلی دارای رنگی شفاف و یکپارچه است. اما نمونه‌های تقلبی و فیک رنگی معمولی دارند به گونه‌ای که انگار بر روی توپ معمولی چاپ شده است و بدون شفافیت است. در توپ والیبال اصل نوشته‌ها به رنگ مشکی و به صورت خاصی حک شده است. معمولاً نمونه‌های تقلبی نوشته‌ها چاپ شده و کم رنگ‌تر هستند.

  • طراحی و تکنولوژی چسباندن پنل ‌ها

در توپ‌های والیبال اصلی معمولاً لایه‌ها با تکنولوژی‌های مدرن و به شکل خاصی و به صورت لایه لایه به هم چسبیده شده‌اند. این ویژگی باعث شده تا حرکت آیرودینامیک توپ فوق‌العاده باشد. نمونه‌های تقلبی توپ والیبال فاقد این خصوصیت بوده و تنها یک توپ معمولی با ظاهری چاپی هستند.

  • محل باد کردن توپ

معمولاً نمونه توپ والیبال اصل به شکل باد نشده ارائه می‌گردد و اغلب محل باد کردن توپ پلمپ است ولی نمونه‌های غیر اصلی و فیک معمولاً به شکل باد شده به فروش می‌رسند. برای اینکه از کجا بفهمیم توپ والیبال اصل است لازم است به تمام موارد گفته شده توجه کنیم تا خریدی رضایت بخش داشته باشیم.

فروشگاه ورزشی اسپرتینو به عنوان مجموعه‌ای معتبر لوازم ورزشی و بازی باکیفیت همچون اسکیت و اسکوتر، انواع لوازم شنا و لوازم بادی، توپ بسکتبال و... را ارئه می‌کند.

توپ والیبال چرمی PVL5500 سایز 5- اسپورتینو

پیشنهاد شگفت‌انگیز

ورزش والیبال از جمله ورزش‌های محبوب و سرگرم‌کننده برای افراد در رده سنی‌های مختلف می‌باشد. اما لازمه‌ی کیفیت بالای بازی استفاده از لوازم اصل و اورجینال می‌باشد. اغلب در زمان خرید به دنبال این هستم که از کجا بفهمیم توپ والیبال اصل است یا خیر. برای تشخیص روش‌های ساده‌ای را می‌توان امتحان کرد. اما قبل از خرید می‌بایست نسبت به آن آگاهی لازم را داشته باشید تا در نهایت موفق به خریدی رضایت بخش شوید.

ظرأفت در طراحی و کیفیت مواد اولیه اولین راه تشخیص محصول با کیفیت است. چنانچه قصد خرید دارید می‌توانید به فروشگاه ورزشی اینترنتی اسپرتینو مراجعه نمایید و با انتخاب مناسب‌ترین قیمت، محصولی اصل و با کیفیت را خریداری نمایید. برای این منظور می‌توانید با شماره تلفن ۰۴۵۳۳۸۷۳۹۱۴ نیز تماس برقرار نمایید.