آموزش ساخت توپ فوتبال با کارتون + وسایل مورد نیاز

ساخت توپ فوتبال با کارتون در وهله اول بسیار سرگرم کننده و در عین حال دشوار بنظر می‌رسد. ولی شما می‌توانید با بقایای کارتون‌های مقوایی رنگی رنگی، توپ فوتبال برای خود و یا حتی بچه های خود درست کنید. برای این‌کار در ابتدا به یک الگو نیاز دارید. همان طور که می‌دانید توپ فوتبال متشکل از چندین پنج ضلعی و شش ضلعی است. ساختار توپ فوتبال به شکلی طراحی شده است که مجموعاً 32 عدد چند ضلعی دارد. به طور کلی، در توپ فوتبال 12 عدد ساختار 5 ضلعی سیاه رنگ و 20 عدد ساختار 6 ضلعی سفید رنگ مشاهده می‌شود. ابعاد هر یک از این چند ضلعی‌ها و تعداد آنها در ابعاد توپ فوتبال تاثیر گذار است. 

نقشه هندسی توپ فوتبال کلاسیک- اسپورتینو

ساخت توپ فوتبال با کارتون 

برای ساخت توپ فوتبال با کارتون، ابتدا باید الگوی آن را روی مقوا رسم کنید. همان طور که در تصویر می‌بینید، تعداد اشکال زیاد است و به فضای زیادی روی کارتون مقوایی نیاز است. جهت جلوگیری از هدر رفت کاغذ، می‌توانید این نقشه را به قطعات کوچکتر 3 تایی تقسیم کنید. در انتها آن‌ها را با چسب به هم بچسبانید. برای اتصال این بخش‌ها بایستی یک سانتی‌متر فاصله اضافه از هر ضلع به عنوان محل چسباندن در نظر بگیرید. برای برش قطعات می‌توانید از کاتر استفاده کنید. قطعات را بر اساس نقشه هندسه توپ فوتبال با چسب به هم بچسبانید. در نهایت شما یک توپ فوتبال با کارتون برای خود ساخته‌اید. این نوع توپ فوتبال برای بازی کودکان و یا کاردستی بسیار مناسب است. لیکن برای بازی‌های جمعی بخصوص در زمین های خاکی و مرطوب مناسب نیستند و سریع خراب و متلاشی می‌شوند. این توپ‌ها تحمل فشار و ضربه‌های متعدد را ندارند. بنابراین، استفاده از توپ‌های لاستیکی بهترین پیشنهاد برای بازی فوتبال است. 

تاریخچه‌ای از توپ های فوتبال

اولین توپ‌ها توسط هندی‌ها و برزیلی‌ها به صورت دست‌ساز تهیه می‌شدند و اغلب ساختار 40 تکه داشتند. آن‌ها تکه‌های چرم را به هم می‌دوختند و شکل یک توپ کروی را ایجاد می‌کردند. با توسعه صنایع پلاستیک، انواع و اقسام توپ پلاستیکی در ابعاد و اشکال متنوع برای انواع ورزش‌ها تولید شد. در ایران، توپ‌های فوتبال رنگی پلاستیکی توسعه یافت و خاطرات جالبی را برای کودکان و نوجوانان این سرزمین رقم زد. 

کودکان و نوجوانان دهه 40 تا 70 شمسی، همگی خاطرات زیادی با این توپ پلاستیکی فوتبال دارند. در واقع، خاطرات زیبای آن دوران و بازی با توپ پلاستیکی فوتبال همچنان در یاد کودکان ایران هست. در گذشته نوجوانان و جوانان ایرانی با یک توپ پلاستیکی در گوشه و کنار کوچه ها و یا در زمین‌های خاکی فوتبال بازی می‌کردند. نام این بازی گل کوچیک نام داشت. گل کوچیک در بین جوانان ایرانی طرفداران بسیاری داشت. تاجایی که اکنون به یاد گذشته مسابقات گل کوچیک در جای جای این سرزمین برگزار می‌شود. بازیکنان مطرح فوتبال در تیم‌های باشگا‌هی و تیم ملی ایران، دقیقا از همین بازی‌های کوچه و خیابانی به این مراحل حرفه ای رسیده اند.

بازیکنان مطرح در جهان نیز از کشورهایی آمریکای لاتین و امریکای جنوبی، کشورهای اروپایی و افریقایی هستند. این بازیکنان دوران کودکی خود را با انواع محدودیت‌های ملی و رفاهی گذرانده‌اند. بازی با توپ‌های دست‌ساز و خانگی در زمین‌های خاکی علاقه آنها را به بازی فوتبال بیشتر کرده است. استعدادهای آن‌ها برای انجام تکنیک‌های فوتبال پرورش یافته‌اند. در واقع، آن‌ها با کمترین امکانات و تلاش فراوان توانسته‌اند به عنوان فوتبالیست‌های جوان حرفه‌ای در سطح جهان معرفی شوند. شناسایی این فوتبالیست‌های جوان توسط مربی‌ها و شکوفایی استعدادهای آن‌ها با تمرین و ورزش باعث ورود آنها به باشگاه‌های حرفه‌ای ملی و بین المللی شده است.

با این‌که بازی با توپ فوتبال پلاستیکی در روزهای گرم سال بسیار شیرین و جذاب است. اما نقاط ضعف بسیار مهمی هم دارد. نازکی این توپ‌ها و سفت بودن پلاستیک آنها باعث می‌شود در برخورد با هر لبه نوک تیزی بلافاصله پنچر شوند. 

کیفیت بالا، سبکی و قیمت مناسب محصولات ورزشی اسپورتینو مخوصا توپ‌های چرمی بسیاری از علاقه‌مندان به بازی‌های توپی را به خود جلب می‌کند. چاپ طراحی‌های متنوع در رنگ‌های شاد و جذاب یکی از مزایای توپ‌های پلاستیکی و لاستیکی است. 

توپ ورزشی فوتبال لاستیکی جام جهانی قطر 2022- اسپورتینو

یک پیشنهاد جذاب برای طرفداران توپ فوتبال 

علاقه‌مندان به توپ فوتبال، حتی با ساده‌ترین وسایل نیز توپ مورد علاقه‌شان را تهیه می‌کنند. ساخت توپ فوتبال با کارتون یکی از آن‌ها است. با این‌حال این توپ‌ها چندان مقاوم نیستند و با چند ضربه متلاشی می‌شوند. ساخت این نوع توپ‌ها کاردستی محسوب می‌شود و می‌تواند هنرمند بودن فرد ورزشکار را نشان دهد. با این‌حال، می‌توان با قیمت مناسب توپ فوتبال مورد علاقه خود را تهیه نمود. در فروشگاه ورزشی آنلاین اسپورتینو، در بخش انواع توپ ورزشی امکان سفارش آنلاین و خرید انواع توپ ورزشی فوتبال مهیا شده است. استفاده از توپ خوش رنگ با طراحی نوین و در عین حال خوش دست و سبک از علایق فوتبال دوستان و بازیکنان فوتبال است. 

خرید انواع توپ از اسپورتینو

در اسپورتینو انواع توپ‌های ورزشی در طرح‌های متنوع اعم از توپ فوتبال النصر با طرح رونالدو، فوکس رونالدو و فوکس مسی، توپ فوتبال یورو ۲۰۲۴ ، توپ ورزشی فوتبال با طرح لوگوی باشگاه‌های مطرح اروپایی و ایرانی برند BETA  و... قابل سفارش اینترنتی است.

این محصولات کاملاً اورجینال و اصل بوده و دارای گارانتی هستند. فروشگاه اسپورتینو دارای نماد اعتماد الکترونیکی است. جهت دریافت اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره از کارشناسان فروشگاه ورزشی اینترنتی اسپورتینو با شماره تماس 04533873914 ارتباط بگیرید.