ارزش توپ طلا چقدر است

آیا می‌دانید ارزش توپ طلا چقدر است؟ جایزه توپ طلا در حدود 68 سال پیش یعنی در سال 1956 توسط گابریل آنو، روزنامه نگار و نویسنده ورزشی در مجله فرانس فوتبال، پیشنهاد شد. بر اساس این پیشنهاد هر سال بر اساس رای‌گیری میان روزنامه نگاران ورزشی، بهترین فوتبالیست اروپایی انتخاب می‌شود. در این رای‌‌گیری عملکرد بازیکن فوتبال از نظر مهارت، تعداد گل زده در بازی‌های باشگاهی و ملی و بین ‌المللی بررسی می‌شود. جایزه این فوتبالیست برتر یک تندیس توپ فوتبال از جنس طلای خالص 18 عیار است. پس از سال 2006، علاوه بر روزنامه نگاران ورزشی به سرمربی‌ها و کاپیتان‌های تیم‌های ملی نیز حق رأی داده شد. در سال 1995، بازیکنان غیر اروپایی هم در نظر گرفته شدند. بنابراین، در سال 2007 این جایزه به یک جایزه بین المللی و جهانی تبدیل شد.  نخستین توپ طلا به استنلی ماتیوس بازیکن باشگاه فوتبال بلکپول تعلق گرفت. در حال حضر، بازیکنان مطرحی همچون لیونل مسی با 8 توپ طلا و رونالدو با 5 توپ طلا که به عنوان مهاجم عمل می‌کنند، در صدر جدول بازیکنان برنده این جایزه هستند.

لیونل مسی برنده هفت توپ طلا و نامزد جایزه توپ طلای 2023- اسپورتینو

ارزش توپ طلا

می‌خواهید بدانید ارزش توپ طلا چقدر است؟ جایزه توپ طلا در یک زیرزمین توسط جواهرسازی معروف فرانسه، «ملریو دیتس ملر» تولید می‌شود. فرانسوا ملریو هیات مدیره فعلی شرکت در مورد نحوه ساخت جایزه توپ طلا این طور شرح می‌دهد. "این جایزه جهانی باشکوه توسط ده‌ها هنرمند حرفه ای در حوزه ساخت زیورآلات تولید می‌شود. این جایزه اثر هنری چندین صنعتگر کارکشته همچون نقره ساز، حکاک، طلاساز، قلم زن و پولیش دهنده حرفه‌ای است". این جایزه از دو بخش تشکیل یافته است که شامل یک بشقاب برنجی و توپ طلا است. توپ طلا روی بشقاب برنجی نصب می‌شود. از سال 1956، ابعاد و ظاهر این جایزه تغییری نکرده است. ارتفاع این توپ 31 سانتی‌متر، عرض 23 سانتی‌متر و عمق 23 سانتی‌متر است. وزن این تندیس در حدود 2/7 کیلوگرم است.

نحوه ساخت توپ طلا

در مرحله اول، توپ به صورت 2 نیم‌کره از جنس برنج (ترکیب آلیاژ روی و مس) ساخته می‌‌شود. داخل نیم‌کره‌ها با مواد پلاستیکی مایع پر می‌شود که لایه‌ای ضخیم را ایجاد می‌کند. این لایه برای چسباندن دو نیم‌کره توپ استفاده می‌شود. در مرحله بعد، یک ماده قیر مانند از آلیاژ برنج تهیه می‌کنند که به آن کره برنجی گفته می‌شود. این ماده قیر مانند روی توپ ریخته می‌شود. جوشکار طلای حرفه‌ای اشکال پنج و شش ضلعی روی توپ رسم می‌کند و به آن شکل می‌دهد. سپس، توپ ساخته شده در حمام طلا غوطه‌ور می‌شود. پرداخت و جلای مورد نیاز به آن داده می‌شود و روی بشقاب برنجی شبیه صخره نصب می‌شود. وزن طلای این جایزه 5 کیلوگرم و از طلای 18 عیار است. تنها قسمتی که باقی می‌ماند، نام دریافت کننده جایزه توپ طلا است. به گفته جواهرسازی ملر، سه پلاک به نام سه نامزد دریافت کننده جایزه توپ طلا حک می‌شود. در لحظه اعلام برنده، پلاک بازیکن برنده روی جایزه توپ طلا نصب می‌شود.   

ساخت توپ طلا توسط جواهر سازی ملر در فرانسه- اسپورتینو

لیکن حقیقت این است که هیچ مبلغی به عنوان پاداش از طرف مجله فرانس فوتبال به برندگان جایزه توپ طلا اعطا نشده است. این جایزه به دلیل ارزش معنوی برای بازیکنان بسیار مورد توجه و اهمیت بین المللی است. منافع مالی این تندیس بیشتر توسط باشگاه‌ها و اسپانسرهای بازیکنان برای تشویق بازیکنان برتر تامین می‌شود. مثلا رونالدو پس از دریافت جایزه توپ طلا از اسپانسر خود نایکی چهار میلیون یورو پاداش دریافت کرد.

یک پیشنهاد جذاب برای طرفداران فوتبال 

بازی با توپ و تشکیل تیم فوتبال از دیرباز از علایق مردم ایران زمین برای بازی در کوچه ها و زمین‌های بازی خاکی و هنگام پیک نیک با خانواده و دوستان بوده است. پوشیدن لباس ورزشی و بازی با توپ‌های مرغوب و با طرح‌های متنوع آرزوی هر شخص ورزش دوست است. در ادامه مقاله ارزش توپ طلا چقدر است؟ می‌خواهیم یکی از معتبرترین فروشگاه ورزشی کشور یعنی فروشگاه اسپورتینو را معرفی کنیم. 

فروشگاه اینترنتی اسپورتینو محصولات توپی خود را در انواع‌ توپ ورزشی ارائه نموده است. این فروشگاه آنلاین امکان سفارش و خرید اینترنتی و تحویل سریع انواع توپ فوتبال با دوخت چرمی یا پلاستیکی در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف را فراهم کرده است. اهم این توپ‌ها شامل موارد ذیل هستند:

  1. خرید انواع توپ ورزشی با طرح تیم النصر، رونالدو و مسی
  2. توپ ورزشی فوتبال جام جهانی 2022 
  3. توپ فوتبال مدل جام قهرمانی اروپا یورو ۲۰۲۴ EU
  4. توپ ورزشی فوتبال چرمی مدل AFC جام ملت های آسیا ۲۰۲۳
  5. خرید اینترنتی انواع توپ ورزشی فوتبال برند ایرانی Beta با طرح باشگاه‌های مطرح اروپایی پاری سن ژرمن، بایرن مونیخ، دورتموند، لیورپول، یوونتوس، اینترمیلان، بارسلونا، منچستر یونایتد
  6. خرید آنلاین توپ لاستیکی والیبال، هندبال، واترپلو، فوتسال، بسکتبال Delta و فانتزی
  7. توپ ورزشی لاستیکی والبال 2 تا 10 کیلویی
  8. توپ مدیسین بال 1 تا 7 کیلویی

خرید انواع توپ از اسپورتینو

اسپورتینو امکان خرید نقد و اقساطی و پرداخت آنلاین برای خرید انواع لوازم ورزشی خود فراهم نموده است. محصولات ارائه شده همه اورجینال و کاملاً اصل بوده و امکان بازگشت 7 روزه برای مشتریان عزیز فراهم شده است. برای برقراری ارتباط با کارشناسان از شماره 04533873914 استفاده نمایید.