آیا توپ روی آب میماند

اگر یک بار هم که شده در کنار استخر، رودخانه یا دریا پا به توپ شده باشید، احتمالا توپتان در آب افتاده است. شاید در اولین مرحله این سوال به ذهنتان آمده است که آیا توپ روی آب میماند؟ یا در آب فرو می‌رود و باید قید بازی مجدد را با آن بزنید؟ برای این که جواب این سوال را بدانید، بهتر است کمی اطلاعات در مورد خصوصیات آب و موادی که روی آن شناور می‌شوند داشته باشید. 

آیا توپ روی آب میماند؟ 

این که توپ روی آب می‌ماند یا نه به خصوصیات آب بستگی دارد. بهتر است بدانید که آب دارای چگالی یا تراکم مولکولی مشخصی است. در جواب به این که آیا توپ روی آب میماند باید چگالی توپ و آب بررسی شوند. در اصل تمام موادی که چگالی آن ها کمتر از چگالی آب است، روی آب شناور می‌مانند. توپ های مختلفی وجود دارند که جنس پوسته آن ها با هم متفاوت است. با این حال درون همه آن ها هوا قرار دارد. هوای موجود در توپ باعث می‌شود تا چگالی توپ به مراتب از چگالی آب کمتر شود. به همین علت روی آب شناور می‌ماند. حتی اگر بخواهید توپ را با دست و به زور وارد آب کنید، باید فشار زیادی روی آن اعمال کنید. 

توپ فوتبال لاستیکی ارتشی- اسپورتینو

چه چیزی باعث می‌شود توپ درون آب فرو رود؟

در اصل با توجه به خصوصیات مولکولی آب و توپ، در صورتی که توپ پر از هوا باشد روی آب شناور می‌ماند. با این حال اگر توپ حاوی هوا نباشد و از پوسته خالی تشکیل شده باشد، با توجه به جنس پوسته می‌تواند درون آب فرو رود. پس در صورتی که توپ روی آب شناور باشد و یک عامل خارجی سبب شود تا هوای داخل آن تخلیه شود. اگر چگالی جنس پوسته بالا باشد درون آب فرو می‌رود. معمولا توپ هایی اصل و باکیفیت دارای پوسته ای از جنس الیاف و مواد قوی بوده که سنگین تر از دیگر توپ های ارزان قیمت هستند. به عنوان مثال توپ بسکتبال چرمی اگر خالی از هوا شود بسیار سنگین است و درون آب فرو می‌رود. 

انواع توپ با طرح های جذاب و روز دنیا 

حال که در مورد توپ، این شی پرطرفدار و پرخبر صحبت کرده و بررسی کردیم که آیا توپ روی آب میماند یا نه؟ جالب است که برخی از بهترین طرح های پرطرفدار توپ را بررسی کنیم. 

  • توپ فوتبال رونالدو و مسی:

اگر اهل فوتبال هستید، هر توپی را که نام دو بازیکن معروف رونالدو و مسی روی آن باشد، نظرتان را جلب می‌کند. توپ فوتبال رونالدو و مسی جزو پرطرفدارترین توپ های فوتبال محسوب می‌شود. به خصوص برای پسر بچه ها که عاشق این دو اسطوره فوتبال هستند. انواع توپ فوتبال را می‌توانید از فروشگاه ورزشی اسپورتینو تهیه نمایید.

  • توپ طرح آرژانتین:

تیم آرژانتین یکی از تیم های مطرح دنیاست. تولیدی های توپ سعی می‌کنند تا از توپ طرح آرژانتین الگوبرداری کنند تا بتوانند مشتریان بیشتری را به سمت خود جذب کنند. 

  • توپ والیبال 5500:

البته همه توپ دوستان طرفدار فوتبال نیستند. برخی نیز طرفدار والیبال هستند. توپ والیبال 5500 ساخت کشور تایلند است. این توپ دارای رویه ای نرم و راحت است که بازیکن به راحتی می‌تواند آن را تحت کنترل خود در آورد. از طرفی سطح آن هم چرب و کاملا ضد آب است. انواع توپ والیبال برای سنین مختلف در اسپورتینو موجود است.

توپ بسکتبال- فروشگاه ورزشی اسپورتینو

  • توپ بسکتبال نایک:

بسکتبال هم طرفداران خاص خود را دارد. برند نایک یکی از بهترین برندهای تولید لوازم ورزشی از جمله توپ بسکتبال است. توپ بسکتبال باید با کیفیت بالا انتخاب شود. در این صورت بازی با آن راحت تر و جذاب تر خواهد بود. توپ بسکتبال نایک نیز در رده پرفروش های دنیا قرار دارد.

 

  • توپ بسکتبال چرمی:

اگر به دنبال یک توپ باکیفیت برای بسکتبال هستید، توپ چرمی و مرغوب یک انتخاب خوب برای شماست. طول عمر بالا و ماندگاری کیفیت آن سبب می‌شود تا همیشه از بازی با آن رضایت داشته باشید. 

  • توپ دوختی جام جهانی الرحله سایز 2:

توپ فوتبال چرمی سایز 5 جام جهانی 2022 الرحله توسط شرکت آدیداس برای بازی های جام جهانی 2022 قطر طراحی شد. اگر یک توپ برند و باکیفیت می‌خواهید، این مدل می‌تواند انتخابی خاص و جذاب باشد. 

توپ فوتبال چرمی سایز 5 جام جهانی 2022 الرحله- اسپورتینو

خرید انواع توپ برای رشته های مختلف ورزشی

برای بازی با توپ، از هر نوعی که باشد باید توپی مرغوب و باکیفیت را برای آن انتخاب کنید. به خصوص اگر جزو افراد ورزش دوستی هستید که ترجیح می‌دهید هر هفته چند بار سراغ ورزش مورد علاقه تان بروید. برای این ورزش ها، پا یا دستتان درگیر استفاده از توپ است. به همین علت کیفیت توپ در سلامت دست و پای ورزشکار هم مهم است. به علاوه کیفیت بازی را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. به همین علت باید نه تنها به طرح توپ بلکه به کیفیت آن هم توجه ویژه داشته باشید. خرید آنلاین انواع توپ ورزشی را می‌توانید از مراکز معتبر فروش مثل فروشگاه ورزشی اسپورتینو انجام دهید.