توپ

بررسی انواع توپ ورزشی

طراحی انواع توپهای ورزشی با مهندس دقیق

در طراحی توپهای ورزشی آیتم‌های مختلف مثل مکان برگزاری ورزش، نوع رشته‌ی ورزشی یا سن و سال و جسه‌ی ورزشکار بسیار موثر است.

بطور مثال برای انجام ورزش در خیابان از توپهای لاستیکی استفاده میشود و برای تمرین و ورزش در داخل سالن از توپهای چرمی در تولید محصولات استفاده می کنند. همچنین برخی رشته‌ها مثل وسطی برای جلوگیری از ایجاد آسیب ورزشی و راحت در دست گرفتن توپ داژبال از پارچه استفاده میکنند.

و همینطور در توپهای فانتزی تولید شده برای کودکان از پارچه و ابر در داخل و سطح توپ برای تولید استفاده می کنند تا از صدمه دیدن کودکان وخردسالان و وسایل منزل جلوگیری شود.

همچنین نوع رشته‌ی ورزشی در تعیین ابعاد توپ بسیار موثر است. بطور مثال توپ استفاده شده در ورزش داژبال یا هندبال بخاطر راحت تر حمل شدن توپ در دستان ورزشکاران به مراتب کوچکتر از یک توپ فوتبال یا بسکتبال است.

وقتی از ورزش بسکتبال صحبت می کنیم چون حمل توپ با ضربه به زمین است، سایز توپ بزرگتر و وزن ان نیز برای جلوگیری از جهش بیش از حد سنگین تر از سایر توپهای معمول ورزشیست.

 

در ورزش والیبال بخاطر اینکه گردش توپ بیشتر در هواست، از وزن کمتر استفاده میشود همچنین وزن کم توپ در حرکت توپ با ضربه‌ها را سریعتر و از لطمه دیدن ورزشکاران در برخورد میکاهد.

در کنار تمام موارد ذکر شده در هر رشته ورزشی بسته به فراخور سن و سال و جسه‌ی ورزشکاران از توپ با سایز متناسب آن فرد بهره میبرند.

در کل انواع توپهای ورزشی از سایز 1 تا 7 بطور معمول طراحی و تولید میشوند. تا شما بسته به نیاز خود با دقت و مشاوره از متخصصین این امر اقدام به تهیه و خرید محصولات کنید.

درباره من

نام نویسنده : تیم محتوای اسپورتینو

مرگ بدنساز معروف بلاروس با لقب تانک بلاروسی و جهش یافته اخبار متعدد از حواشی ورزش بدنسازی پایان ندارد! مرگ بدنسازان معروف شاید یکی از تکرارای ترین اخبار این حیطه باشد. بدنسازی و رژیم‌های سخت...

خواندن بیشتر...

تگ ها