وزن توپ چقدر است؟ + تفاوت وزن توپ فوتبال با بقیه توپ ها

وزن توپ چقدر است؟ آیا وزن توپ فوتبال با بقیه توپ‌ها متفاوت است؟ احتمالا شما هم تا به حال تنوع بالایی از توپ‌ها را در فروشگاه‌های فروش توپ فوتبال مشاهده کنید. توپ‌هایی که هر کدام با استانداردهای خاصی تولید می‌شوند و دارای وزن و ابعاد مشخصی هستند. اینکه وزن توپ چقدر است؟ بستگی به نوع توپ و کارکرد آن دارد. هر یک از ورزش‌هایی که با توپ هستند، دارای توپ‌های اختصاصی می‌باشند که ساختار این توپ‌ها و کارکرد آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. در ادامه مقاله قصد داریم وزن توپ فوتبال را با سایر توپ‌های موجود در بازار مقایسه کنیم تا درک بهتری از وزن هر یک از توپ‌های موجود در بازار داشته باشید. 

وزن توپ فوتبال- اسپورتینو

وزن توپ چقدر است؟ 

وزن توپ در هر بازی متفاوت است و نمی‌توان گفت که توپ فوتبال هم وزن با توپ والیبال است. با توجه به اینکه نحوه بازی، نحوه شرکت در مسابقه و حتی افرادی که در ورزش‌های مختلف فعالیت می‌کنند، دارای شرایط متفاوتی برای بازی با توپ هستند، وزن توپ نیز متفاوت از آن چیزی است که در ذهن شما است و همه ورزش‌ها دارای توپ‌های متفاوت با ابعاد و وزن استانداردی هستند. بنابراین در پاسخ به سوال شما که وزن توپ چقدر است؟ باید وزن هر یک از انواع توپ‌های ورزشی را مقایسه کنیم تا متوجه شوید که توپ فوتبال در مقایسه با سایر توپ‌ها چقدر وزن بیشتری دارد. 

وزن توپ فوتبال

همه ما می‌دانیم که فوتبال یکی از ورزش‌های محبوب به ویژه در میان مردان است. این ورزش با کمک توپ که در جهان مختلف باد حرکت بسیار مناسبی دارد، انجام می‌شود. بدیهی است که ورزش کردن با توپ در زمینه فوتبال زمانی امکان پذیر است که بهترین نوع توپ فوتبال انتخاب شود. مطابق با استانداردی که فیفا برای وزن توپ فوتبال در نظر گرفته است، حداقل وزن برای این توپ‌ها باید 410 گرم و حداکثر نیز 460 گرم در نظر گرفته شود. یعنی اگر توپ فوتبالی سبک‌تر از 410 گرم بود یا وزن آن بیشتر از 460 گرم بود، نمی‌توان آن را برای مسابقه مورد استفاده قرار داد.

جالب است که بدانید استاندارد فیفا برای وزن توپ مخصوص افراد بزرگسال است. برای کودکان و افراد زیر 12 سال، استاندارد متفاوتی برای وزن توپ وجود دارد که در این مقاله در مورد آن بحث نمی‌کنیم. به طور مثال توپ فوتبال لاستیکی سایز ۴ دلتا بتا دارای وزن 350 تا 390 گرم می‌باشد. علاوه بر وزن توپ فوتبال، باید توجه کنید که سایز دور استاندارد انواع توپ فوتبال حرفه‌ای باید بین 68 تا 70 سانتی متر باشد. 

وزن توپ والیبال

ورزش والیبال، ششمین ورزش محبوب در دنیا است که مانند فوتبال که دارای یک فدراسیون است، این ورزش نیز دارد فدراسیون بین المللی می‌باشد. از این رو سایز و وزن توپ والیبال از سوی فدراسیون آن تعیین می‌شود. وزن استاندارد توپ والیبال، 260 تا 280 گرم است. همچنین اندازه دور این توپ‌های والیبال، 65 تا 67 سانتی متر بوده و به رنگ زرد، آبی و سفید می‌باشد. این توپ باید با چرم یا مواد مصنوعی تولید گردد. 

وزن توپ فوتسال

توپ فوتسال کاملا متفاوت از توپ فوتبال است و با وزن و اندازه استاندارد خاص خود تولید می‌شود. اندازه دور توپ فوتسال بین 62 تا 64 سانتی متر است که این یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های توپ فوتسال و توپ فوتبال می‌باشد. وزن توپ فوتسال از 400 گرم تا 440 گرم متغیر است که تقریبا مشابه با توپ فوتبال است. این یعنی اینکه با وجود کوچک بودن توپ فوتسال، وزن آن نسبتا بالاست که این به دلیل فشردگی این توپ‌ها می‌باشد. 

وزن توپ بسکتبال

یکی از توپ‌های دیگر موجود در بازار که دارای دو مدل داخل سالن و بیرون از سالن می‌باشد، توپ بسکتبال است. توپ داخل سالنی بسکتبال با چرم و مواد ترکیبی خاصی تولید شده است که مقاومت خوبی دارد. توپ بیرون از سالن نیز از لاستیک و مواد کامپوزیتی ساخته شده است. وزن استاندارد توپ بسکتبال تقریبا برابر با 650-600 گرم است. اندازه این توپ نیز می‌تواند 75 تا 78 سانتی متر باشد. وزن بالای توپ بسکتبال آن را از سایر توپ‌ها متمایز کرده است.

وزن توپ هندبال

توپ هندبال یکی از بهترین توپ‌های ورزشی است که می‌تواند برای بازی هندبال در داخل سالن، روی چمن و ... مورد استفاده قرار گیرد. وزن توپ‌های هندبال بستگی به سایز آن‌ها دارد. سایز 1 این توپ دارای وزن 290 تا 330 گرم است و محیط آن نیز 50 تا 52 سانتی متر در نظر گرفته خواهد شد. سایز 2 توپ هندبال دارای محیط 54 تا 56 سانتی متر و وزن 325 تا 375 گرم می‌باشد. توپ هندبال سایز 3 دارای وزن 425 تا 475 گرم می‌باشد. این توپ می‌تواند با رنگ سفید، قرمز ساخته شود و جنس آن نیز از جنس چرم طبیعی و مصنوعی می‌باشد. 

وزن توپ واترپلو

توپ واترپلو از سه بخش بلیدر، نخ پیچ و رویه تشکیل شده است. این توپ در دو سایز ویژه مردان و زنان موجود است. این توپ دارای وزن 400 تا 450 گرم است و اندازه دور آن نیز 67 تا 71 سانتی متر در نظر گرفته خواهد شد. این توپ دارای رنگ زرد بوده و جنس آن نیز از چرم یا پلاستیک می‌باشد.

وزن توپ کریکت

یکی از ورزش‌های خاص که کمتر در مورد آن شنیده‌اید، اما دارای توپ اختصاصی می‌باشد، کریکت است. توپ کریکت از جمله توپ‌هایی است که با محیط دور 22.4 سانتی متر تا 22.9 سانتی متر ساخته می‌شود. وزن این توپ نیز در حدود 9.155 تا 163 گرم می‌باشد.

وزن توپ بیس بال

توپ بیس بال از جمله توپ‌هایی است که از لایه مختلف با مواد متفاوت ساخته شده است. وزن توپ بیس بال حدود 125 گرم است و محیط دور آن نیز 22.86 تا 23.49 سانتی متر در نظر گرفته خواهد شد. این توپ از جنس چرم سفید با بخیه‌های قرمز تولید می‌شود. 

وزن توپ فوتبال چقدر است- اسپورتینو

خرید انواع توپ ورزشی استاندارد از اسپورتینو

حال که در این مقاله به سوال شما در مورد وزن توپ چقدر است؟ پاسخ دادیم باید به سراغ فروشگاهی برای خرید انواع توپ فوتبال بروید. برای خرید آنلاین توپ فوتبال استاندارد، باید حتما به یک فروشگاه معتبر که محصولات خود را با ضمانت اصالت و کیفیت به شما ارائه می‌کند، مراجعه کنید. همه توپ‌های موجود در بازار دارای استاندارد وزنی نیستند و این کار شما را برای خرید آن‌ها سخت‌تر می‌کند. برای خرید انواع توپ ورزشی و فوتبال، می‌توانید به فروشگاه اینترنتی ورزشی اسپورتینو مراجعه کنید و از طریق این سایت بهترین محصولات ورزشی اعم از لوازم ایروبیک و آمادگی جسمانی، لوازم شنا و لوازم بادی و... را سفارش دهید. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در مورد جزئیات توپ‌ها، می‌توانید با کارشناسان ما در این سایت با شماره تلفن 04533873914 در ارتباط باشید.