چه کسی توپ طلا 2023 را برد؟ + حواشی

جایزه توپ طلا یکی از پرطرفدارترین رویدادهای ورزشی جهان است که با هیجان و جذابیت خود، هر ساله میلیون‌ها طرفدار ورزش را به خود جذب می‌کند. به همین منظور، درباره مراسم اهدای توپ طلا 2023 نیز سوالاتی در ذهن هواداران ورزشی می‌گذرد. مانند این‌که چه کسی توپ طلا 2023 را برد؟ حواشی پیرامون این مراسم چه بودند؟ آیا برنده توپ طلای 2023 لایق این جایزه بود؟ و یا جایزه باید به شخص دیگری تعلق می‌گرفت؟ 

در این مقاله قصد داریم به تمام این سوالات و سوالات جزئی دیگر درباره این‌که چه کسی توپ طلا 2023 را برد؟ پاسخ دهیم. علاوه بر این موارد، در این مقاله درباره صفر تا صد توپ طلا و اهمیت این جایزه صحبت می‌کنیم. اگر از هواداران دنیای ورزشی هستید، این مراسم جذاب را از دست ندهید.

توپ طلا چیست و برنده توپ طلا چگونه انتخاب میشود؟

پیش از آن که بررسی کنیم چه کسی توپ طلا 2023 را برد، بهتر است ابتدا با این جایزه جهانی و ارزشمند بیشتر آشنا شویم. توپ طلا یک جایزه سالانه است که به بهترین بازیکن فوتبال جهان تعلق می‌گیرد. این جایزه توسط مجله فرانس فوتبال اهدا می‌شود و از سال 1956 تاکنون به طور سالانه به بهترین بازیکن مرد جهان اهدا شده است. اما برنده توپ طلا چگونه انتخاب میشود و معیار آن چیست؟

  • نامزدها:

ابتدا، فهرستی از 30 بازیکن برتر سال توسط تیم تحریریه مجله فرانس فوتبال ارائه می‌شود. این فهرست بر اساس عملکرد بازیکنان در طول فصل فوتبالی اروپا و همچنین افتخارات تیمی و فردی آنها تهیه می‌شود.

  • رای ‌گیری:

پس از انتخاب نامزدها، 100 روزنامه‌ نگار ورزشی از 100 کشور برتر جهان در یک رای‌ گیری شرکت می‌کنند. هر روزنامه‌ نگار می‌تواند به 5 بازیکن مورد نظر خود رای بدهد. به نفر اول 6 امتیاز، نفر دوم 4 امتیاز، نفر سوم 3 امتیاز، نفر چهارم 2 امتیاز و نفر پنجم 1 امتیاز تعلق می‌گیرد. بازیکنی که بیشترین امتیاز را کسب کند، برنده توپ طلا خواهد شد. 

این رای گیری بر اساس معیارهایی همچون عملکرد فردی بازیکن، افتخارات و جوایز کسب شده، کلاس فوتبال، بازی جوانمردانه و... انجام می‌شود.

  • مراسم اهدای جایزه:

مراسم اهدای توپ طلا معمولاً در ماه دسامبر هر سال در شهر پاریس برگزار می‌شود. در این مراسم، علاوه بر برنده توپ طلا، جوایز دیگری نیز مانند بهترین بازیکن زن سال، بهترین بازیکن جوان سال و بهترین دروازه ‌بان سال اهدا می‌شود.

در سال 2023 هم مانند هر سال دیگر، این روند طی شد و از میان تمامی نامزدهای قدر، تنها یک نفر به این جایزه دست پیدا کرد. حالا سوال این است که چه کسی توپ طلا 2023 را برد؟

حواشی مراسم اهدای توپ طلا 2023- اسپورتینو

برنده توپ طلای 2023

در میان تمام نامزدهای توپ طلا 2023، سه نفر از آن‌ها بیشترین رقابت و نزدیکی را باهم داشتند و به بحث داغ فوتبالی‌ها تبدیل شدند. ارلینگ هالند، لیونل مسی و کیلیان امباپه، بیشترین شانس را برای برد توپ طلای 2023 داشتند و البته از میان این سه، هالند و مسی رقابت تنگاتنگ‌تری هم داشتند. اما در پایان چه کسی توپ طلا 2023 را برد و برنده این میدان شد؟

7 توپ طلای مسی، برای او کافی نبود و در سال 2023 با اعلام دیوید بکهام، این اعجوبه فوتبالی برای بار هشتم برنده توپ طلا شد. مسی که پیش از این با تیم ملی خود یعنی آرژانتین در مسابقات جام جهانی رتبه اول جهان را کسب کرده بود، در سن 36 سالگی توپ طلای 2023 را هم از آن خود کرد تا بار دیگر ثابت کند سن برای او فقط یک عدد است. در این میان، برخی کارشناسان معتقد بودند بردن توپ طلا برای مسی به واسطه قهرمانی تیم او در جام جهانی بود، وگرنه هالند بیشتر لایق این جایزه بود. در هر صورت، هالند در مقام دوم و امباپه در مقام سوم قرار گرفتند و بردن توپ طلا آن هم برای هشتمین بار توسط مسی، بار دیگر هواداران لیونل مسی را به وجد آورد. 

اگر شما هم از هواداران این بازیکن شگفتی‌آور قرن اخیر هستید، شاید دوست داشته باشید با خرید توپ ورزشی با طرح آرژانتین یا مسی، علاقه خود را به او نشان دهید. در این صورت می‌توانید از طریق فروشگاه ورزشی آنلاین اسپورتینو، خرید توپ فوتبال مدل لاستیکی طرح مسی را انجام بدهید.

نکات جالب درباره لیونل مسی و توپ طلای 2023

  1. مسی با 8 توپ طلا، رکورد دار برد توپ طلا در جهان است.
  2. لیونل مسی هشتمین توپ طلای خود را در روز تولد 63 سالگی مارادونا برنده شد.
  3. این بازیکن با 36 سال سن، دومین برنده مسن تاریخ فوتبال برای توپ طلا است. استنلی مئوس با 41 سال سن، عنوان مسن‌ترین برنده توپ طلا قبل از مسی را دارد. 
  4. لیونل مسی، اولین بازیکن تاریخ است که با 3 تیم مختلف برنده توپ طلا شده است.
  5. او اولین بازیکنی است که در خارج از اروپا (در آمریکا) بازی می‌کند و توپ طلا را برده است.
  6. اولین توپ طلای مسی مربوط به 14 سال قبل از 2023، یعنی سال 2009 است. 
  7. او در این مراسم اعلام کرد که این آخرین توپ طلای او خواهد بود.
  8. مسی در سخنرانی خود ضمن تشکر از هم تیمی‌ها و رقیبان خود، از هالند و افتخارات او قدردانی کرد و آینده خوبی را برای او پیش بینی کرد.

برنده توپ طلای 2023، رکورد دار جهانی شد- اسپورتینو

خرید لوازم ورزشی با طرح بازیکن و تیم مورد علاقه شما

این که از میان نامزدها چه کسی توپ طلا 2023 را برد شاید از نظر شما عادلانه نباشد. یا بازیکن و تیم مورد علاقه شما گزینه دیگری باشد. در هر حال اگر از هواداران واقعی باشید، حتما از هیجان خرید لوازم ورزشی با طرح‌های مورد علاقه خود آگاهید. برای این کار می‌توانید از تنوع محصولات و طرح‌های جذاب فروشگاه ورزشی اسپورتینو کمک بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده محصولاتی اعم از فکری و اسباب بازی، لوازم شنا و لوازم بادی، لوازم رزمی و... با شماره تلفن 04533873914 تماس حاصل کنید.